top of page
דף הבית רקיע

אובייקט בלתי אפשרי

 אודות היצירה

שיתוף פעולה בין האמנית העכשיוית ליאת סגל, והפיזיקאית יסמין מרוז, החוקרת התנהגות של צמחים באוניברסיטת ת״א.

׳אובייקט בלתי אפשרי׳ הוא פסל שמבנהו התלת מימדי עשוי ממים נוזליים שאינם מקבלים את צורתם מכלי קיבול כלשהו, וככזה אינו יכול להתקיים על פני כדור הארץ, אלא רק בתנאי חוסר כבידה.

הפסל בנוי ממארג של צינורות ומוטות פליז אליהם מוזרמים מים. בהעדר כבידה, המים הולכים ויוצרים סביב המוטות מעטפת נוזלית בעלת מבנה תלת מימדי המשתנה עם הזמן, ומקבלים את צורתם בזכות מתח הפנים של המים ומשיכתם אל דפנות המוטות. מבנה הפסל המתכתי, המזכיר גרם מדרגות גלי וחסר כיוון, שואל שאלות לגבי מהי צורה בסביבה נטולת כבידה וכיווניות, ובפרט, מה הצורה של המים? כיצד נראית חתיכה של ים או חופן של גל?
בתקופה בה תיירות החלל המסחרית הופכת לממשית, בשדה שהיה עד כה מדעי וטכנולוגי בעיקרו, ראוי לשאול שאלות בנוגע למקומה של התרבות והאמנות.

זוהי יצירת אמנות מבוססת חשיבה מחקרית, בה המדיום הוא בעצם הפיזיקה של התנהגות מים בחוסר כבידה. הפסל בנוי ממארג של צינורות ומוטות אליהם מוזרמים מים. בהעדר כבידה, המים הולכים ויוצרים סביב המוטות מעטפת נוזלית בעלת מבנה תלת מימדי המשתנה עם הזמן, ומקבלים את צורתם בזכות מתח הפנים של המים ומשיכתם אל דפנות המוטות. מבנה הפסל, המזכיר גרם מדרגות גלי וחסר כיוון, שואל שאלות לגבי מהי צורה בסביבה נטולת כבידה וכיווניות, ובפרט, מה הצורה של המים? כיצד נראית חתיכה של ים או חופן של גל? ׳אובייקט בלתי אפשרי׳ הוא פסל שמבנהו התלת מימדי עשוי ממים נוזליים שאינם מקבלים את צורתם מכלי קיבול כלשהו, וככזה אינו יכול להתקיים על פני כדור הארץ, אלא רק בתנאי חוסר כבידה.
הפסל בנוי ממארג של צינורות ומוטות אליהם מוזרמים מים. בהעדר כבידה, המים הולכים ויוצרים סביב המוטות מעטפת נוזלית בעלת מבנה תלת מימדי המשתנה עם הזמן, ומקבלים את צורתם בזכות מתח הפנים של המים ומשיכתם אל דפנות המוטות. מבנה הפסל, המזכיר גרם מדרגות גלי וחסר כיוון, שואל שאלות לגבי מהי צורה בסביבה נטולת כבידה וכיווניות, ובפרט, מה הצורה של המים? כיצד נראית חתיכה של ים או חופן של גל?

 אודות היוצרים

ליאת סגל

ליאת סגל

ליאת סגל, אמנית מדיה עכשיוית המשלבת אמנות וטכנולוגיה. ליאת, בעלת רקע טכנולוגי ומדעי, רותמת בעבודותיה טכנולוגיות ומידע כחומר גלם ביצירת האמנות ושואלת שאלות העוסקות באינטימיות, זהות, זכרון, בחירה חופשית, שליטה ומקוריות. ליאת בעלת תואר שני במדעי המחשב וביולוגיה והתכנית הבין-תחומית על שם עדי לאוטמן מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני מאוניברסיטת Minerva בסן פרנסיסקו, בהם התמחתה בביואינפורמטיקה, בינה מלאכותית ומערכות מורכבות. עבודותיה זכו בפרסים בינלאומיים ומוצגות במוזיאונים ובגלריות בארץ ובעולם.

יוטיוב
פייסבוק
אינסטגרם
וימאו
ACADEMIA

צילום: ויויאן ווילד

יסמין מרוז

יסמין מרוז

ד״ר יסמין מרוז חוקרת בפקולטה למדעי החיים, באוניברסיטת ת״א. יסמין חוקרת פיזיקה של התנהגויות צמחים, כגון קבלת החלטות, תופעות זכרון, תקשורת בין צמחים, והתנהגות קולקטיבית. יסמין בעלת תואר ראשון בפיזיקה ומתמטיקה, תואר שני בפיזיקה, ודוקטורט בכימיה פיזיקלית מאוניברסיטת ת״א. לאחר לימודי הדוקטורט המשיכה יסמין להשתלמות בתר-דוקטורלית בפיזיקה במכון ויצמן ולהשתלמות נוספת במחלקה למתמטיקה שימושית באוניברסיטת Harvard שבארה״ב, בה החלה להתעניין בשאלות הקשורות להתנהגות במערכות ביולוגיות. ב 2017 הקימה את מעבדתה באונ׳ ת״א.

יוטיוב
פייסבוק
אינסטגרם
וימאו
ACADEMIA

צילום: נעמי מרוז

bottom of page