04—12—2021

שבוע ראשון של אימון בצוות מלא / איתן סטיבה


מפעילי המשימה. חבורה של בני 25-35 מוכשרים להפליא ומקועקעים לתפארת

לראשונה - לקראת סוף אוקטובר היינו בספייסX בצוות מלאמייק, לארי, מארק ואני. מייק הגדיר את מקומות הישיבה בדראגון, אני בכסא אחד, מייק בשתיים, לארי בשלוש ומארק בארבע. מתחת למושבים יש מקום לציוד, ובכל דפנות החללית יש מקומות אכסון. המקום צפוף והגישה לתאים ולתיקים שבתוכם לא קלה. חשוב גם להחזיר כל דבר למקומו כדי לשמור על איזון המשקל של החללית.



איתן סטיבה והצוות שיטוס איתו: מארק מייק ולארי
איתן סטיבה והצוות שיטוס איתו: מארק מייק ולארי

האימונים התמקדו בהכרות עם המרחב, הציוד והמערכות שבו ותרגול מצבי חירום כמו התלקחות אש, דליפת לחץ ועוד מחוללי אסון למיניהם. ביום אחר חזרנו על האימונים הללו, אבל הפעם עם חליפות הלחץ. די מביך לתאר את הסרבול בלבישת והסרת החליפות במרחב המצומצם שבתוך הקפסולה, על ידי ארבעתנו, שלא הכי גמישים. תירגלנו איך לסייע אחד לשני וחילקנו את המשימות הנדרשות בינינו. ה"לחץ" שמיוחס לחליפות, מגדיר בצורה מדויקת את המצב הנפשי של לובש החליפה, והוא מגיע לשיאו במעבר ממסיכת אב"כ לחבישת קסדה. אטמי האוזניים חסכו מאתנו את קול צחוקם המאופק של המדריכים.


אטמי האוזניים זה לא שום דבר שאתם מכירים. מדובר ביציקת חומר אוטם לתעלת האוזן. לא נעים, מה גם שביציקה שלי הגזימו, כך שהחומר הפלסטי נדבק לעור התוף. השחרור האיטי והכואב סחט קצת דמעות, וארך כחצי שעה שנדמתה בעיני כנצח.

נפגשנו עם שרה, מייק ועוד אנשים מהקבוצה של מפעילי המשימה. חבורה של בני 25-35 מוכשרים להפליא ומקועקעים לתפארת הם אלה שישבו בבקרה ואת קולם המרגיע נשמע בקשר.


סיפרתי לכם כבר על החבר'ה מטיסת Inspiration4 שנאלצו במשך שלושת ימי הטיסה לעשות את צרכיהם בחיתולים. מהצוות הטכני של SpaceX למדנו שצנרת השתן נפרצה והקו של השרברב היה תפוס... בכל מקרה, הסבירו באריכות את נושא הקלקול בשירותים והבטיחו לתקן את המערכת לטיסות הבאות.


גווין שוטוול מנהלת ספייס X
גווין שוטוול מנהלת ספייס X

גווין שוטוול, המנהלת הכריזמטית של ספייסX, הגיעה לברך. לדבריה, נראה שהשיגור שלנו יהיה בזמן. "חשוב לנו שהמשימה שלכם תהיה מוצלחת ושתהיה לכם חוויה טובה", אמרה, והוסיפה כי "טיסות לחלל מסוכנות", וכי "אנחנו עושים הכול כדי להקטין את הסיכונים." נפתחה לי הזדמנות לומר שתחום טיסות החלל בישראל ידע עליות ומורדות. בנושא שיגור חלליות ספגנו מכה רצינית כאשר לווין התקשורת הישראלי "עמוס 6" נהרס כליל בפיצוץ משגר פאלקון 9 של חברת SpaceX, שאירע ב 1.9.2016, יומיים לפני שיגורו המתוכנן למסלול סביב כדור הארץ. ונושא הטיסות המאוישות עדיין נקשר לטרגדיה של תאונת המעבורת קולומביה בפברואר 2003. שוטוול הופתעה ללמוד שמאז הקולומביה לא היה אסטרונאוט ישראלי.

אין ספק שפסגת הביקור בספייסX היתה משחק ביליארד בפאב זרוק בשם "הרקולס", ביחד עם שיר, גארט, אורי, הרבה בירה והמבורגרים מצוינים. גארט שיתף בחוויות על החיים בתחנה, כמו איך משחקים במשחקי כדור, או שלגרביים יש סוליה בחלק העליון של כף הרגל וגם שכולם סובלים מקשיי שינה. וטיפ חשוב: לפני יציאה לריחוף – לתכנן את נקודת האחיזה לנחיתה.

זה היה שבוע מצוין.

שלכם, איתן



״אני טס כדי לתרום למדע, לעורר השראה בקרב ילדים, ולקדם סטארט-אפים ישראליים בתחום החלל״ איתן סטיבה, בדרך להיות הישראלי השני בחלל

 עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות  • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • עוד כתבות • 

יומן המסע של איתן סטיבה ● יומן המסע של איתן סטיבה ● יומן המסע של איתן סטיבה ● יומן המסע של איתן סטיבה ● 

יומן המסע של איתן סטיבה ● יומן המסע של איתן סטיבה ● יומן המסע של איתן סטיבה ● יומן המסע של איתן סטיבה ● 

יומן המסע של איתן סטיבה ● יומן המסע של איתן סטיבה ● יומן המסע של איתן סטיבה ● יומן המסע של איתן סטיבה ● 

10—03—2021

תחנת החלל הבינלאומית – הבית של האסטרונאוטים טקסט טקסט טקסט 

06—03—2021

תחנת החלל הבינלאומית – הבית של האסטרונאוטים

06—03—2021

תחנת החלל הבינלאומית – הבית של האסטרונאוטים

06—03—2021

תחנת החלל הבינלאומית – הבית של האסטרונאוטים