top of page
דף הבית רקיע

מדריך סאונד לתחנת החלל הבינלאומית

 אודות היצירה

מתוך התבוננות בקטעים שונים מתחנת החלל מעין שמה לב לסאונדסקייפ הייחודי של התחנה; לרעשי המכונות השונים, להבדלי האקוסטיקה וההדהוד בין המודולים וכן להרכב האנושי המענין.
העבודה מציעה אלבום שיהווה מצד אחד תיעוד צלילי של החיים בתחנה ושל המשלחת ומצד שני יהיה סוג של טיול סאונד בתחנת החלל עבור המאזין מכדור הארץ.

הסאונד יאסף ממספר מקורות: החל בהקלטות בתחנת החלל עצמה, שימוש בתקשורת השוטפת של התחנה עם המרכזים השונים ועד לעיבוד נתונים וסוניפיקציה של חלק מהניסויים המדעיים.

 אודות היוצרים

מעיין צדקה

מעיין צדקה

מלחינה, אמנית סאונד, מאלתר, סייר סאונד ומורה. בבסיס כל יצירותיה עומד ניסיון לחלץ הבנה של מהות הצליל, התנהגותו, דרכי הארגון האקוסטיות ותפקידיו הסביבתיים והחברתיים. מעיין מעוניינת לחשוף ולהגביר רבדים ותבניות מוזיקליות - מבנים נסתרים, טבועים - המתרחשים מבחינה אקוסטית, כמו גם בחקר הדרכים שבהן התופעות הקוליות פוגשות את הפיזיולוגיה של האוזן ופסיכולוגיית ההקשבה. לעתים קרובות, עבודתה של מעיין משלבת מימד של עולמות קוליים דמיוניים וספקולטיביים, על הקו שבין קריפטו-זואולוגיה, קריפטו-בוטניקה ופולקלור עתידני. תחומי מחקר ויצירה נוכחיים כוללים הרמוניה פרהיסטורית, טקסונומיה קולית, סאונד כמוצג מוזיאלי, מערכות כוונון, בוטניקה קולית, צלילים תת-מימיים, הקלטות שטח והד/תהודה בהקשרים מוזיקליים, טבעיים, פוליטיים וחברתיים. מעיין השלימה תואר DMA בהלחנה מוזיקלית מאוניברסיטת UC סנטה קרוז. כיום היא מלמדת בבית הספר לאמנויות באוניברסיטת חיפה ובמכללת ספיר. עמית מחקר בתחנת המחקר הימי מוריס קאהן, בית הספר למדעי הים צ'רני, אוניברסיטת חיפה.

פייסבוק
וימאו
ACADEMIA

bottom of page