top of page
דף הבית רקיע

שדר ארץ לרוחב היקום

 אודות היצירה

שדר ארץ לרוחב היקום הינו פסל אלקטרומגנטי הנוצר באמצעות שידור גלי רדיו ממספר משדרים על פני כדור הארץ ועל גבי תחנת החלל הבינלאומית. צורתו של הפסל נפרשת מעבר לגבולותיה של מערכת השמש, מושפעת מגורמים שמימיים ונמתחת במהירות-האור דרך הריק של החלל, נמוגה ככל שהיא מתרחקת ממרכז השידור, תחנת החלל עצמה.

גלי רדיו המשודרים על פני כדור הארץ תמיד יאבדו מעוצמתם תוך שהם מושפעים מהתנאים של האטמוספירה, האיונוספירה, וממזג האויר הגאו-מגנטי. לעומתם, גלי רדיו בחלל לעולם אינם מאבדים מעוצמתם, אלא רק נפרשים עוד ועוד, מאבדים מצפיפותם בעודם נמשכים הלאה אל האינסוף.

שדר ארץ לרוחב היקום הוא לפיכך שיפוע מדרוני של אנרגיה, גרדיינט, משיכת מכחול המתחילה בתחנת החלל ומסתיימת בגבולות היקום. הגל המשודר מתחנת החלל נושא עימו מידע ססמולוגי המעיד על תנועות גדולות כקטנות על פני כדור הארץ, הרוטט בתדר נמוך גם כאשר רעידת אדמה איננה מתרחשת. העבודה היא אם כן תרבותית ואנושית: שידור של הודעה מתושבי כדור הארץ שהיא הרחבה של כדור הארץ בשל ובפני עצמה.

https://earthsignaluniversewide.com

 אודות היוצרים

נמרוד אסטרחן

נמרוד אסטרחן

נמרוד אסטרחן הוא אמן, טכנולוג ומרצה. מלמד בבית הספר לאמנות רב-תחומית וביחידה הרב-תחומית בשנקר קורסים באמנות דיגיטלית. הציג תערוכות ופרויקטים מיוחדים בישראל ובעולם וביצע פרויקטים מוזמנים למוזיאונים ופסטיבלים בין לאומיים. עבודותיו הוצגו בין היתר ב PERFORMATIK Brussels, xCoAx Graz, Die Digitale Düsseldorf והמרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית וזכו בפרסים ומלגות. למד מתמטיקה, מדעי המחשב, אלקטרוניקה ואקוסטיקה. למד אמנות סטודיו ב H.A.W המבורג, בוגר לימודי אמנות רב-תחומית בשנקר ותוכנית הקיץ במכון לאמנות Saas-Fee. לומד לתואר M.F.A באמנות וטכנולוגיה בבית הספר של המכון לאמנות של שיקגו.

יוטיוב
פייסבוק
וימאו
ACADEMIA

ינאי טויסטר

ינאי טויסטר

ינאי טויסטר הוא אמן, אוצר וחוקר. טויסטר הוא פרופסור חבר בבית הספר לאמנות רב-תחומית ובין השנים 2017-22 כיהן כראש היחידה להיסטוריה ופילוסופיה של האמנות, העיצוב והטכנולוגיה בפקולטה לעיצוב ע״ש עזריאלי בשנקר. טויסטר הוא בוגר תוכנית מובילים באקדמיה מטעם המל״ג בשיתוף קרן אדמונד דה רוטשילד. טויסטר למד אמנות באקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל", השלים תואר שני ב-CalArts בלוס אנג׳לס ודוקטורט בפילוסופיה באוניברסיטת סידני באוסטרליה. עבודותיו של טויסטר הוצגו בתערוכות יחיד וקבוצתית בארץ ובעולם, בין היתר בגלריה Sandroni Rey בלוס-אנג'לס, גלריה דביר בתל-אביב, Kunsthalle לוצרן שוויץ, המשכן האירופי לצילום (MEP) פריז, התערוכה הבינלאומית ה-11 לארכיטקטורה בביאנלה של ונציה, מוזיאון מוזיאון תל-אביב לאמנות, מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, מוזיאון ה-Maxxi ברומא והמוזיאון לצילום בברלין. בין התערוכות שאצר: "+מחסן" בגלריה בצלאל, The Light Show ו-The City Show במרכז לאמנות עכשווית בתל-אביב. בשנים האחרונות הוא מפרסם באופן קבוע טקסטים בקטלוגים ובכתבי עת אקדמיים (וביניהם: Philosophy of Photography, Journal of Science and Technology in the Arts, Photographies, Digital Creativity, מפתח ותיאוריה וביקורת). ספרו "צילום מתכריכי טורינו למכונת טיורינג" יצא לאור בשנת 2020 בהוצאת אינטלקט (אוניברסיטת שיקגו).

יוטיוב
פייסבוק
וימאו
ACADEMIA

bottom of page